PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Polacy coraz więcej wydają na dania gotowe

Autor: Gazeta Wyborcza 30 maja 2012 14:50

Na dania gotowe - jak policzyła firma badawcza Nielsen - Polacy wydali od grudnia 2011 do marca 2012 blisko 120 mln zł, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. W takim samym tempie rosła też wielkość rynku mierzona w tonach. Ale prawdziwe żniwa producenci mają w czasie wakacyjnych wyjazdów, kiedy częściej jadamy poza domem, np. na kempingach - pisze "Gazeta Wyborcza".

REKLAMA
Gusta konsumentów od lat się nie zmieniają, najbardziej smakują flaki i fasolka po bretońsku. Najlepiej ze słoika. W Polsce ponad 95 proc. dań gotowych jest w słoikach, podczas gdy np. w Wielkiej Brytanii czy Francji zdecydowanie dominują te pakowane w puszki. Pod względem opakowań jesteśmy konserwatywni. Słabo przyjmują się u nas coraz bardziej popularne w Europie Zachodniej np. drugie dania na tackach (do odgrzania w mikrofalówce) czy zupy w tzw. doypackach, czyli elastycznych opakowaniach. Z obserwacji producentów wynika, że nasz konsument lubi widzieć, co jest w środku słoika.

"Gazeta Wyborcza" przyjrzała się słoikowi flaków zamojskich (500 g) produkowanych pod marką Stoczek. Na sklepowej półce taki słoik kosztuje 7,30 zł (z VAT). O cenie blisko w połowie decydują surowce, czyli przede wszystkim przedżołądki wołowe. Flaki drożeją, bo wołowina drożeje. Przez ostatnie dwa-trzy lata przedżołądki podrożały z grubsza o 100 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15555

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA