Polacy kupili o 26 proc. więcej whisky

Autor: portalspozywczy.pl 20 maja 2010 10:35

Polacy kupili o 26 proc. więcej whisky

Jak wynika z danych zebranych przez firmę Nielsen blisko 540 mln zł wyniosła wartość polskiego rynku whisky w ubiegłym roku. To o 100 mln więcej w porównaniu z 2008 r. Udany dla producentów i dystrybutorów whisky był również początek tego roku - informuje Rzeczpospolita.

W pierwszym kwartale sprzedaż whisky w ujęciu ilościowym była o 26 proc. wyższa w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Maciej Meyer, rzecznik prasowy firmy Belvedere, właściciela marki William Peel, twierdzi, że w Polsce mamy do czynienia z modą na whisky, która zaczęła się po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej. Napędził ją spadek cen spowodowany zniesieniem ceł.
Jak informuje Rzeczpospolita popularność whisky sprawia, że do walki o konsumentów włączają się także sieci handlowe, które wprowadzają własne trunki, tańsze od produktów markowych. Obniżkami cen fanów whisky próbują przyciągać również najwięksi gracze. W ostatnich miesiącach na obniżkę o 25 proc. ceny johnnie'ego walkera red zdecydował się Diageo Polska. Tej firmie Wyborowa próbuje odebrać pierwsze miejsce na polskim rynku whisky. Dwa lata temu zapowiadała, że może stać się to w 2011 r.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11972

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane