Polacy kupują coraz mniej soków i nektarów

Autor: pieniadze.gazeta.pl 19 kwietnia 2013 09:06

Soki, nektary i napoje owocowe to kategoria napojów, która kurczy się ilościowo najmocniej w ciągu ostatnich trzech lat. Co prawda w ubiegłym roku kategoria ta urosła wartościowo, ale oznacza to, że konsumenci kupili mniej, ale drożej. Powodem był wzrost cen surowców - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Z danych Grupy Maspex Wadowice wynika, że rynek soków, nektarów i napojów wart jest w Polsce ponad 3,3 mld zł., a jego wielkość wynosi ponad 1 mld litrów. Rynek napojów owocowych gazowanych wart jest natomiast ok. 1 mld zł, a jego wielkość szacuje się na 700 mln litrów. - Rynek soków, nektarów i napojów owocowych niegazowanych od maja 2012 roku rośnie wartościowo, a ilościowo jest jeszcze co prawda w trendzie spadkowym, ale w ostatnich miesiącach ten spadek znacząco wyhamował - mówi serwisowi pieniadze.gazeta.pl Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Maspex.

W ostatnim roku rynek soków, nektarów i napojów spadł ilościowo o 2,7 proc., ale wartościowo wzrósł w tym czasie o 7,7 proc. - Mieliśmy wcześniej do czynienia ze spadkami nawet 18-proc. Trzeba podkreślić, że do pogorszenia sytuacji na rynku w dużym stopniu przyczynił się spadek ilościowy m.in. produktów pod markami własnymi (-10,2 proc.). Biorąc pod uwagę rynek soków, nektarów i napojów bez produktów Private Labels za ten sam okres - w ujęciu ilościowym rynek jest stabilny, a w ujęciu wartościowym odnotowuje wzrost o 11 proc. - zauważa w pieniadze.gazeta.pl Liszka. - W tym samym czasie na tym spadającym rynku odnotowaliśmy z markami Tymbark i Kubuś wzrost o 9 proc. ilościowo i 14 proc. wartościowo. To pokazuje, że silne wyraziste marki mogą odnotowywać znaczące wzrosty pomimo kurczącego się rynku - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11124

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 281544

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane