REKLAMA
REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej słodyczy

Autor: Puls Biznesu 15 października 2009 09:27

Rynek cukierniczy w Polsce oparł się kryzysowi. Jego wartość w całym 2009 r. może wzrosnąć o co najmniej 5-7 proc. - czytamy w Pulsie Biznesu. Z potencjału chce skorzystać Cadbury Wedel.

REKLAMA

Już dziś wartość rynku słodyczy w Polsce sięga według różnych szacunków od 5,5 do 8 mld zł rocznie - informuje gazeta.
- Po okresie stagnacji (w latach 2005-07) wróciliśmy na ścieżkę rozwoju. Od roku nasza sprzedaż i udziały rynkowe systematycznie rosną. Dzieje się tak mimo znacznego ograniczenia asortymentu. Zrezygnowaliśmy aż z kilkudziesięciu produktów głównie w segmencie wafli i cukierków, koncentrując siły na rozwoju i promocji kluczowych produktów, jak czekolady, bomboniery oraz ptasie mleczko. Ta strategia zaczęła przynosić efekty, lecz to dopiero początek. Liczymy na przyspieszenie sprzedaży od IV kwartału, za sprawą wymiany opakowań wszystkich naszych produktów i silnej kampanii reklamowej marki Wedel, która właśnie ruszyła i potrwa do końca roku - mówi Pulsowi Biznesu Paweł Szcześniak, prezes Cadbury Wedel.
W samą tylko kampanię reklamową spółka zainwestuje blisko 12 mln zł. Wydatek powinien się jednak opłacić, bo rynek rośnie, a czwarty kwartał to okres żniw dla branży cukierniczej.
- Z danych firmy badawczej Nielsen z pierwszego półrocza wynika, że rynek słodyczy, w tym głównie produktów czekoladowych, okazał się odporny na spowolnienie gospodarcze. Jego wartość wzrosła o około 6 proc., dzięki czemu można spodziewać się, że w całym 2009 r. urośnie o co najmniej 5-7 proc. Jeśli dodać do tego jeszcze to, że poziom spożycia czekolady w Polsce sięga dopiero 3,6 kg na osobę rocznie, w porównaniu z 9-10 kg w krajach zachodnich, to można być spokojnym o to, że rynek słodyczy ma wciąż ogromny potencjał wzrostu - dodaje prezes Cadbury Wedel.
Jego firma chce umocnić swoją pozycję m.in. na kluczowym dla niej rynku produktów czekoladowych, wartym już blisko 4,5 mld zł. Prezes wierzy również, że rynek cukierków ma przed sobą podobny potencjał dalszego wzrostu jak produkty czekoladowe.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA