REKLAMA
REKLAMA

Polacy kupują mniej napojów i żywności w sklepach przy stacjach paliw

Autor: Gazeta Prawna 29 maja 2009 09:36

Sklepy przy stacjach benzynowych tracą udziały rynkowe w sprzedaży artykułów spożywczych i chemicznych. Mimo to, za sprawą wyższych marż, sieciom paliwowym udało się zwiększyć zyski z tej działalności o ponad 10 proc. - pisze Gazeta Prawna.

REKLAMA

Jak informuje „GP" stacje benzynowe tracą na znaczenie jako kanał sprzedaży produktów FMCG. Według ekspertów powodem tego jest kryzys, który spowodował dynamiczny rozwój sprzedaży w dyskontach i w handlu tradycyjnym.

Według „GP" sprzedaż kluczowych dla stacji kategorii - wódek, piwa i napojów energetycznych, które generują prawie jedną trzecią obrotów przystacyjnych sklepów spadła, nawet o 5 proc. Między kwietniem a marcem udział stacji paliw w sprzedaży kawy mrożonej zmalał o 20 proc., a doładowań do telefonów komórkowych o 3 proc.

Według danych firmy Nielsen - cytowanych w "GP" - przystacyjne sklepy, które generują 1/10 zysków tego typu placówek, od kwietnia 2008 r. do marca 2009 r. zarobiły niemal 3,471 mld zł. Tak dobry wynik nie jest jednak efektem wzrostu sprzedaży pod względem ilościowym, a było spowodowane wyższymi niż w innych placówkach marżami handlowymi.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA