Polacy najchętniej sięgają po wina półwytrawne

Autor: Rzeczpospolita 29 lutego 2016 09:12

W 2015 roku sprzedaż wina w Polsce wzrosła o 7 proc. Najbardziej popularne nad Wisłą są amerykańskie marki winiarskie - informuje Rzeczpospolita.

Jak mówi cytowany przez Rzeczpospolitą Pedro Lufinha, dyrektor generalny portugalskiej winiarni Quinta da Alorna, Polska to jeden ze strategicznych rynków dla winiarzy z regionu Tejo. -  W 2016 r. spodziewamy się 50 proc. wzrostu sprzedaży - dodaje przedstawiciel firmy współpracującej m.in z siecią Biedronka.

Eksperci zwracają uwagę, że coraz chętniej sięgamy po wina, ale nie lubimy za nie przepłacać. Stąd duża popularność trunków pochodzących z dyskontów. W 2015 r. za sprawą Biedronki i Lidla ich udział w rynku wina wyniósł 35 proc.

Rocznie Polak spożywa na osobę 6 litrów wina, co stawia nas daleko w tyle nie tylko za Francuzami czy Włochami, ale nawet za Czechami i Słowakami. Jednak dzielący od nich dystans cały czas się zmniejsza. 

W 2015 r. tylko na wina gronowe Polacy wydali prawie 1,5 mld zł, co oznacza wzrost o 7,2 proc. W całej kategorii win wydatki wzrosły o 5 proc. do 2,2 mld zł. 

Jeśli chodzi o kraj pochodzenia, największe udziały w sprzedaży mają wina amerykańskie, głównie produkowana przez CEDC marka Carlo Rossi. Polacy najchętniej sięgają po wina półwytrawne które sukcesywnie wypierają wina półsłodkie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane