PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polacy najczęściej kupują dezodoranty w sklepach kosmetyczno-drogeryjnych

1 sierpnia 2011 12:42

Nielsen szacuje wartość sprzedaży detalicznej dezodorantów na około 803 mln PLN. Wraz ze sprzedażą detaliczną i bezpośrednią kwota ta rośnie do około 1 mln zł.

Jak wynika z danych firmy Nielsen damskie dezodoranty stanowią 56,6 proc. rynku w ujęciu ilościowym i 53,6 proc. w ujęciu wartościowym. W obu grupach najpopularniejszym wariantem jest spray (58,3 proc. ilościowo, 52,4 proc. wartościowo), choć nadal jest on postrzegany jako najmniej skuteczny. Rośnie sprzedaż dezodorantów w kulkach, które obecnie mają 25 proc. udziałów w rynku.

Polacy najczęściej kupują dezodoranty w sklepach kosmetyczno-drogeryjnych, które generują około 46,4 proc. wartości sprzedaży. Na kolejnych pozycjach plasują się hipermarkety (24,6 proc.), supermarkety (16,6 proc.), sklepy spożywczo-przemysłowe (4,4 proc.) oraz kioski (2,7 proc.).

Według badań TNS OBOP 91 proc. kobiet deklaruje, że używa antyperspirantu każdego dnia. Dane sprzedażowe wykazują jednak, że przeciętna Polska kupuje rocznie jedynie dwa antyperspiranty. Sprzedaż tych produktów jest większa wiosną i latem, dlatego producenci właśnie w tym okresie wprowadzają nowości i intensyfikują działania marketingowe

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11536

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane