REKLAMA
REKLAMA

Polacy piją mniej wódki, ale wydatki na nią rosną

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 17 października 2012 10:04

Po pierwszym półroczu producenci wódki zacierali ręce. Sprzedaż trunku wzrosła o ponad 2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wszystko wskazywało na to, że Polacy wrócili do starych przyzwyczajeń i znów wybierają trunki wysokoprocentowe. Ale wakacje przyniosły radykalne odwrócenie trendu i ostatecznie po siedmiu miesiącach roku jest spadek sprzedaży wódki o 0,2 proc. - do 233 mln litrów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA
W sierpniu niechęć Polaków do tradycyjnego trunku się pogłębiła. To dowód na to, że ożywienie w pierwszej połowie było zasługą 700 tys. zagranicznych kibiców, którzy przyjechali na Euro 2012.

Pomimo spadającego spożycia producenci nie narzekają, bo rośnie wartość sprzedaży - o 1,2 proc. do 9,8 mld zł. To efekt powolnego odpływu klientów z najniższego segmentu wódek do szarej strefy lub do segmentu średniego, w którym w tej chwili producenci oferują największy wybór alkoholi wysokiej jakości - czytamy w "DGP".

O większym wyrafinowaniu konsumentów świadczy też rosnące zainteresowanie whisky.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA