REKLAMA
REKLAMA

Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych

Autor: wirtualnemedia.pl 4 marca 2009 12:52

Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych

W styczniu Polacy o 4 proc. rzadziej niż w grudniu robili zakupy w małych sklepach spożywczych - wynika z badania Centrum Monitorowania Rynku. Jednak wartość nabywanych produktów wzrosła z powodu podwyżek ich cen.

REKLAMA
Liczba transakcji zawieranych przez Polaków w tradycyjnych sklepach spożywczych zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku o prawie 4 proc. w porównaniu z grudniem ubiegłego roku - pokazuje badanie przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku. Natomiast całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych spadł w tym czasie o 2,1 proc.

Mimo to obroty w ujęciu wartościowym zwiększyły się, ale przede wszystkim z powodu wzrostu cen papierosów (o 20 proc. w ciągu ubiegłego roku), wódki i piwa (po ok. 6 proc.). Polacy w styczniu bieżącego roku rzadziej niż w tym samym miesiącu 2008 roku kupowali w sklepach osiedlowych kawę mieloną, herbatę, piwo, produkty tłuszczowe, papierosy, napoje bezalkoholowe i czekolady, natomiast częściej - ciastka, kawy rozpuszczalne i wódki.

Badanie tendencji konsumenckich w tradycyjnych sklepach spożywczych zostało przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku na reprezentatywnej próbie punktów sprzedaży wyposażonych kasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkie transakcje na serwery CMR.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA