Polacy szukają promocyjnych cen w sklepach

Autor: Puls Biznesu 5 listopada 2009 09:54

Polacy szukają promocyjnych cen w sklepach

Okazuje się, że kryzys jedynie delikatnie dotknął polskich konsumentów. Co trzeci Polak wydaje mniej pieniędzy niż przed rozpoczęciem spowolnienia - wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos dla portalu aukcyjnego eBay - informuje Puls Biznesu.

W Polsce jest więcej jest osób, które wydają więcej pieniędzy niż przed wybuchem kryzysu, od tych, które wydają mniej. Jak wynika z testu przeprowadzonego przez eBay oszczędza 33 proc. badanych Polaków, a zwiększa wydatki 35 proc.
MImo pozytywnych tendencji, wyniki badania nie oznaczają, że zbliża się boom zakupowy, bo do 20-procentowego wzrostu wydatków na zakupy, jakie miało miejsce rok temu, Polsce jeszcze daleko, min. dlatego, że bezrobocie cały czas rośnie - informuje Puls Biznesu.
Zdaniem ekspertów konsumenci będą w najbliższych miesiącach ograniczać wydatki np. poprzez kupowanie w dyskontach np. Biedronce, Netto i Lidlu, robi tak 57 proc. Polaków - czytamy w Pulsie Biznesu.
Według badania przeprowadzonego przez Ipsos i eBay przeciętny Polak to prawdziwy łowca okazji, do obniżek nie przywiązuje większej wagi tylko co jedenasta osoba. Przeciętny konument uważa, że atrakcyjną przeceną jest zmniejszenie ceny o 38 proc. Konsumenci są szczególnie wymagający przy kupnie odzieży i obuwia (wymagają obniżki o około 43 proc.), mniejsze oczekiwania mamy przy zakupie produktów spożywczych, gdzie satysfakcjonuje nas 28 proc. obniżka - informuje Puls Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane