Polacy wydali na alkohol 26 mld zł

Autor: Rzeczpospolita 28 marca 2011 09:36

Nieco ponad 26 mld zł wydaliśmy na alkohole w sklepach i na stacjach benzynowych od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. - podał Nielsen. W tym samym czasie wielkość rynku spadła o niecały 1 proc., do 2,9 mld l - czytamy w Rzeczpospolitej.

Nielsen policzył też, że od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. o 1,5 proc., do ok. 13,2 mld zł, spadła wartość sprzedaży piwa w Polsce. Jej wielkość skurczyła się o 0,4 proc., do niecałych 2,6 mld l.

Jak podaje Rzeczpospolita, wyhamowanie nie dotyka alkoholi, które zdobywają polski rynek od niedawna. Nielsen podaje, że od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. o nieco ponad 8 proc. większa niż przed rokiem była sprzedaż win spokojnych, czyli klasycznych gronowych. O prawie 17 proc., do ok. 630 mln zł urosła natomiast wartość rynku whisky.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane