REKLAMA
REKLAMA

Polacy zaczynają oszczędzać na napojach

Autor: Rzeczpospolita 24 stycznia 2013 09:17

Euromonitor szacuje, że przez cztery kolejne lata wartość sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych będzie w naszym kraju rosła, jednak tylko o nieco ponad 1 proc. rocznie - czytamy w Rzeczpospolitej.

REKLAMA
Z powodu kryzysu konsumenci są coraz bardziej oszczędni co wpływa na rozwój tanich marek własnych w branży spożywczej, w tym w branży napojów bezalkoholowych.

Jak informuje Rzeczpospolita z danych Euromonitora wynika, że wartość rynku soków będzie się kurczyć w najbliższym czasie o ok. 2 proc. rocznie. Mniej pieniędzy konsumenci będą wydawać również na napoje gazowane. Według szacunków w 2016 r. wydamy na nie 4,4 mld zł wobec 4,7 mld zł w 2012 r.

Zwiększać ma się jednak sprzedaż wody butelkowanej. Za cztery lata wartość jej sprzedaży ma sięgnąć 4,1 mld zł wobec 3,2 mld zł w 2012 r. Sprzedaż wody rośnie bo jest ona tańsza niż napoje gazowane czy soki. A do tego Polacy chętniej dbają o zdrowie i częściej sięgają po wodę niż slie napoje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA