Polscy konsumenci nie lubią piw pod markami własnymi

www.portalspozywczy.pl 14 kwietnia 2015 10:46

Konsumenci piwa kupują bardzo mało produktów pod markami własnymi sieci detalicznych, mniej niż w innych kategoriach rynku FMCG – ocenia client director w firmie badawczej Nielsen, Marcin Cyganiak.

Marcin Cyganiak podkreśla, że dynamika sprzedaży piw pod markami własnymi sieci była ujemna i wyniosła w 2014 roku wobec 2013 roku -6,3 proc. pod względem wolumenu oraz -6,0 proc. pod względem wartości.

Jeśli chodzi o produkty markowe to w tym samym czasie dynamika sprzedaży wyniosła +1,4 proc. pod względem wolumenu oraz -0,3 proc. pod względem wartości.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.  

W 2013 roku spożycie piwa w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane