Polscy konsumenci wydają na czekoladę ok. 7 mld zł rocznie

Autor: Puls Biznesu 12 kwietnia 2016 16:28

Na wyroby czekoladowe, do których oprócz czekolad zaliczamy wszelkie inne słodycze zawierające czekoladę, Polacy wydają rocznie około 7 mld zł. Jednak wartość ta przestała rosnąć i 2015 r. zakończył się spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych, a wartościowo rynek utrzymał się na zbliżonym poziomie tylko dzięki podwyżce cen - informuje Puls Biznesu.

Część ekspertów branży jest zdania, że Polacy po prostu osiągnęli już maksimum swoich czekoladowych możliwości pod względem spożycia, mimo że nasz wynik jest niższy od wielu europejskich krajów. Według innych winni są producenci, którzy regularnie dokonują podwyżek cen i zniechęcają do zakupów wciąż przeliczających pieniądze konsumentów.

Jest również teoria, która wskazuje, że wyrobom czekoladowym cały czas przybywa konkurentów w innych kategoriach, m.in. rośnie półka z tzw. zdrowymi przekąskami. Trendy prozdrowotne i walka z otyłością odrzucają klientów od słodkich półek w sklepach.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane