Polski rynek kawy ulega dynamicznym zmianom

Autor: portalspozywczy.pl 20 lutego 2013 14:58

Euromonitor International szacuje, że w 2012 r. sprzedaż detaliczna kawy wyniesie 108,8 tys. ton, wobec 109,2 tys. ton przed rokiem. Do 2015 r. może spaść do 106,3 tys. ton.

W Polsce kawa należy do grona najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Zajmuje czwarte miejsce w rankingu kategorii spożywczych pod względem wartości rocznych obrotów. Wartość całej kategorii dynamicznie rośnie - w roku 2011 odnotowano wzrost o 12,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Na rynku kawy królują dwa segmenty: kawa mielona oraz rozpuszczalna. Na kawę mieloną wydawana jest co druga złotówka przeznaczona na zakup tej używki. Niewiele mniej ważna jest kawa rozpuszczalna, na którą przypada 35 proc. wydatków na tę kategorię, i której sprzedaż wciąż rośnie. Równolegle z obu segmentów korzysta ponad 40 proc. konsumentów. Jednak zmiana przyzwyczajeń konsumpcyjnych Polaków i nowe trendy celnie skierowane na rynek Polski, wkrótce mogą całkiem zmienić te statystyki. Zdaniem ekspertów, za 10 - góra 20 lat - krajowy rynek kawy będzie wyglądał zupełnie inaczej.

Eksperci rynku kawiarnianego twierdzą, że pomimo spowolnienia gospodarczego, w 2013 roku może powstać w Polsce rekordowa liczba sieciowych kawiarni. Do ofensywy przygotowują się Coffeeheaven wspólnie z Costa Coffee (nowy projekt Costa by Coffeeheaven), brytyjska Caffe Nerro we współpracy z Green Coffee (Green Caffe Nero), Empik Cafe pod skrzydłami HDS i Starbucks. Planowany wzrost rynku zachęca inne sieci do ekspansji na polskim rynku. Ponadto punkty z kawą na wynos wstawiane są do saloników prasowych, cukierni, sklepów piekarniczych, do supermarketów i sklepów spożywczych, a także na stacje paliw czy na dworce.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane