Polski rynek makaronów osiągnie wartość 1 mld zł

Autor: Euromonitor 4 października 2013 13:29

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo - szacuje lider tego rynku firma Maspex, na podstawie danych Nielsena.

Według prognoz Euromonitor International, rynek makaronów w ciągu 4 lat urośnie o kilka procent, do nieco ponad 1 mld zł.

Według firmy Euromonitor International, wartość rynku makaronów wynosi obecnie 940,9 mln zł, podczas gdy w roku 2012 było to 930,5 mln zł. Wzrost wartości rynku w roku 2012 wyniósł 2 proc. w tym roku jest to 1,1 proc.

Wyższe są wzrosty wolumenów sprzedaży - od 2 do 4 proc. W 2012 roku wolumen rynku wyniósł 137,5 tys. ton, a w tym roku wynosi już 140,2 tys. ton. W roku 2017 wolumen sprzedaży na rynku makaronów w Polsce ma się zwiększyć do 155,8 tys. ton.

W stosunku do obecnej wartości sprzedaży makaronów, podawanej przez Euromonitor, rynek makaronu urośnie o niemal 7 proc., natomiast wolumen rynku ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat o ponad 11 proc.

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo. Rynkowym liderem oferującym produkty markowe jest Lubella - ta marka zajmuje aż 18 proc. rynku pod względem wolumenu i 23 proc. pod względem wartości (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane