Polskie firmy handlujące żywnością odporne na kryzys

Autor: Puls Biznesu 2 września 2009 09:43

Giełdowe firmy handlujące żywnością, używkami oraz chemią gospodarczą, wykazały się dużą odpornością na spowolnienie gospodarcze - zauważa Puls Biznesu. Beneficjentem w kryzysie okazał się Eurocash, blado wypadła Alma.

- Słabe wyniki Almy nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę dynamiczne tempo rozwoju nowych placówek oraz fakt, że spółka działa w segmencie premium, który najbardziej odczuwa oznaki spowolnienia. Nowe sklepy osiągają próg rentowności średnio po 12 miesiącach działalności, zatem na poprawę wyników trzeba będzie jeszcze poczekać najprawdopodobniej kilka kwartałów - ocenia dla Pulsu Biznesu Jakub Viscardi, analityk Domu Maklerskiego IDMSA.
W pierwszym półroczu Eurocash zarobił na czysto 38 mln zł (wzrost o 17 proc.). Analitycy oceniają, że Eurocash, który od lat stawia na niskie ceny i duży obrót przez oferowanie ograniczonego, lecz szybko rotującego asortymentu najbardziej popularnych produktów, jest wręcz beneficjentem okresu spowolnienia gospodarczego - czytamy w Pulsie Biznesu. Gdy koniunktura się jednak poprawi, przyjdą żniwa dla dystrybutorów droższych produktów, jak Alma czy Bomi.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane