PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polskie marki atrakcyjniejsze niż zagraniczne

Autor: Gazeta Prawna 7 kwietnia 2009 09:10

Coraz więcej konsumentów kupuje tańsze krajowe odpowiedniki drogich zachodnich towarów. Dzięki temu polscy producenci mogą liczyć na wzrosty sprzedaży - pisze Gazeta Prawna.

Według "GP" spowolnienie to szansa dla polskich producentów, bo ceny ich towarów stały się bardziej atrakcyjne na tle produktów zachodniej konkurencji, które poszły w górę w związku ze wzrostem kursu euro.

Patriotyzm zakupowy jest zauważalny także w branży spożywczej. Wyrobioną markę ma np. polska żywność ekologiczna, która ma opinię najlepszej i najzdrowszej.

Jak informuje "GP" o tym, że polskie pochodzenie to atut w dobie kryzysu, jest przekonany Zespół Uzdrowisk Kłodzkich, producent Staropolanki i wody leczniczej Wielka Pieniawa. Firma liczy na utrzymanie wzrostu sprzedaży z lat ubiegłych, kiedy jej obroty rosły do kilkunastu procent w skali roku.

Po raz pierwszy od trzech lat konsumenci będą się być może kierować przy wyborze produktu nie tylko ceną, ale i krajem pochodzenia marki. Obecnie zwraca na to uwagę 34 proc. konsumentów..

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11536

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane