Polskie marki zyskują na popularności

Autor: Gazeta Prawna 2 kwietnia 2009 10:00

Coraz więcej konsumentów kupuje tańsze krajowe odpowiedniki drogich zachodnich towarów. Dzięki temu polscy producenci mogą liczyć na wzrosty sprzedaży - podaje Gazeta Prawna.

Spowolnienie to szansa dla polskich producentów, bo ceny ich towarów stały się bardziej atrakcyjne na tle produktów zachodniej konkurencji, które poszły w górę w związku ze wzrostem kursu euro. - Ceny zagranicznych kosmetyków wzrosły o 10-12 proc. Do tego dochodzi spadek popytu. Oba te czynniki przekładają się na niższą sprzedaż luksusowych kosmetyków - uważa Paweł Ziomek z sieci perfumerii Sephora.

Takiego problemu nie mają polscy producenci z tej branży. Deklarują wręcz wzrost sprzedaży. Oceanic, producent kosmetyków antyalergicznych, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2009 r. odnotował 43-proc. wzrost sprzedaży ilościowej w kategorii produktów do pielęgnacji twarzy.

- Sprzedaży nie osłabiła nawet 3-5-proc. podwyżka cen. Oczekujemy w związku z tym jej wzrostu o 20-30 proc. - mówi Łukasz Butruk, prezes spółki Nepentes, właściciela marek Iwostin i Emolium. Większych obrotów spodziewa się też firma Floslek, której sprzedaż rosła dotychczas o 13-15 proc. rocznie. - W tym roku oczekujemy przynajmniej 10-proc. jej wzrostu - mówi Kinga Kotuniak z Floslek.

Jak zauważa Michał Zębik z fundacji prowadzącej program Kupuj Nasze.PL, patriotyzm zakupowy jest zauważalny także w branży spożywczej.- Powszechnie uważa się, że najlepsza, najzdrowsza i najbardziej ekologiczna jest żywność polska - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane