Polskie produkty coraz mocniej atakują zagraniczne rynki

Autor: gazeta.pl 6 sierpnia 2012 08:53

Kilka z nich, jak np. wafelek Prince Polo, sok Kubuś czy ogórki Urbanek, stało się absolutnymi przebojami poza ojczyzną - czytamy w serwisie gazeta.pl.


Polski turysta odwiedzający Islandię na pewno dostrzeże w tamtejszym sklepie charakterystyczne złoto-czerwone opakowanie wafelków Prince Polo, zwanych tam Prins Póló. Produkt jest też popularny w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, a także na Litwie i Ukrainie, gdzie jest sprzedawany pod marką Siesta - informuje gazeta.pl.

Do ponad 50 krajów trafiają produkty wadowickiego Maspeksu. Najważniejsze hity eksportowe to soki Kubuś, Tymbark oraz produkty instant, takie jak kawa i czekolada La Festa, zabielacze do kawy Coffeeta, herbatki Ekland, kakao Puchatek. Na wielu rynkach Maspeksowi udało się odnieść spory sukces - Kubuś (występujący także pod markami Kubu, Kubik i Tedi) jest liderem wśród soków marchwiowo-owocowych nie tylko w Polsce, ale i na Litwie, Łotwie, Węgrzech, w Rosji, Rumunii i Bułgarii. Zajmuje drugie miejsce w Czechach i na Słowacji.

Jak podaje gazeta.pl, przetwory Braci Urbanek zawojowały rynek Mongolii. W zeszłym roku firma wysłała do Mongolii prawie 200 kontenerów przetworów, każdy po ok. 21 ton.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,35

  • Min

    2,22

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane