REKLAMA
REKLAMA

Pomimo kryzysu Polacy coraz więcej wydają na produkty żywnościowe

Autor: Rzeczpospolita 28 maja 2009 09:44

Pomimo kryzysu Polacy coraz więcej wydają na produkty żywnościowe

Jak wynika z raportu firmy Nielsen, podsumowującego pierwszy kwartał na rynku FMCG (produkty spożywcze i chemiczne) w 22 krajach europejskich, jedynie w pięciu zakupy w ujęciu ilościowym wzrosły - czytamy w Rzeczpospolitej. W Polsce jedynie o 1,4 proc., podczas gdy jeszcze w poprzednim kwartale dynamika sięgnęła 10 proc.

REKLAMA

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności mówi Rzeczpospolitej, że w Polsce sprzedaż żywności i napojów w dalszym ciągu napędza m.in. niższe spożycie niż w Europie Zachodniej.

Handlowcy są jednak mniej optymistyczni. - Widać wyraźne spowolnienie w stosunku do 2008 r. Dynamika wzrostu ulegnie dalszemu wyhamowaniu w następnych kwartałach, jednak nie zakładamy spadku wartości rynku - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabki. Fakt, że kryzyzys dotknął jednak handel swiadczą wyniki sprzedaży sieci handlowych takich jak Carrefour czy Emperia.

Z kolei producenci żywności nie narzekają. - Popyt na nasze produkty utrzymuje się na poziomie porównywalnym do ubiegłego roku. Nie notujemy spadków sprzedaży - mówi Rzeczpospolitej Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu, producenta soków, makaronu i produktów instant.

Rosnący popyt na większość produktów FMCG potwierdzają obroty firm notowanych na warszawskiej giełdzie. W I kwartale 2009 r. zwiększyły się łączne przychody spółek z WIG spożywczego.

Według ekspertów popyt na żywność będzie stabilny w kolejnych miesiącach.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA