Pomimo spadku spożycia rośnie wartość rynku kawy i herbaty

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 18 listopada 2010 09:10

Pomimo spadku spożycia rośnie wartość rynku kawy i herbaty

Od października 2009 roku do września 2010 roku Polacy kupili o 2 tys. ton mniej kawy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jednak wartość rynku wzrosła o 2,8 proc. do 2,9 mld zł - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Na herbatę Polacy wydali 1,36 mld zł, czyli o 26 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak kupiliśmy jej o 2,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Jak informuje "DGP" Polacy coraz chętniej sięgają po produkty z wyższej półki cenowej.

Według ekspertów rynek kawy czekają kolejne wzrosty sprzedaży. Pod względem spożycia tego trunku Polska jest daleko w tyle za innymi krajami. Przeciętny Polak wypija rocznie średnio 3,07 kg kawy, podczas gdy Fin 11,92 kg a Niemiec 6,64 kg.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zosia 2010-11-18 14:45:24

    wcale się nie dziwię, do niedawna kupowałam herbatę, jaka mi się nawinęła, jednak od roku, gdy trafiłam na Irvinga, kupuję już tylko ją, może to wynika z większej świadomości konsumenckiej? A może z tego, że mogę zmieniać smaki w zależności od nastroju, bo jest ich sporo? Nie wiem. Ale wiem, że się wpisuję w ten konsumencki model.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane