Prezes Ambry: Cydr potrzebuje wsparcia ze strony handlu

www.portalspozywczy.pl 20 kwietnia 2015 20:56

Grupa Ambra sygnalizuje, że do dalszego dynamicznego rozwoju rynku cydru w Polsce producentom cydru przydałaby się pomoc i wsparcie ze strony sektora handlu w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Trochę brakuje nam tego ogniwa, takiej proaktywnej kampanii ze strony handlu. My też oferujemy dobre marże handlowi, a handel ma dużo więcej siły niż my i handel też na tym zarabia - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Tak naprawdę jest to, więc przetarcie pewnych oportunizmów, ponieważ jest to kategoria szybko rosnąca i trzeba troszkę więcej wyobraźni – także po stronie handlu – żeby tę szansę znaleźć i na nią postawić, aby też zadziałać we własnym interesie, ale też czasami trzeba zadziałać z pewną wyobraźnią i proaktywnie – dodaje.

I podkreśla, że to jest bardzo istotna kwestia dla rozwoju polskiego rynku cydru.

- To jest najważniejsza kwestia dla nas do rozwiązania i dla całego cydru polskiego w najbliższym półroczu, żeby ten rynek po raz kolejny się podwoił i właściwie, żeby rozpoczął dopiero ścieżkę swojego rozwoju, bo też niestety może się tak zdarzyć, że jeśli handel nie wesprzeć polskiego cydru to jego rozwój zostanie ograniczony i to są trochę takie szanse dla tych branż, które niekoniecznie zawsze i z każdym rokiem będą powracać – mówi Robert Ogór.

- I jeżeli mamy taka atmosferę wokół polskiego cydru i jeśli konsument jest zainteresowany, to trzeba i jest to obowiązkiem biznesu i w ogóle gospodarczym obowiązkiem jest takie zadziałanie, żeby tę szansę całej gospodarce otworzyć - dodaje. - Nie jest to tylko kwestia Ambry i jakiejś konkretnej marki cydru, ale jest to kwestia, która integruje w tym interesie także polskich sadowników i wielu ludzi w Polsce, także rolników, konsumenta i eksport. My dziś mamy ogromny ciężar zbudowania tego na rynku polskim. Gdybyśmy spotkali się z taką zaangażowaną misją handlu, to byłoby nam dużo łatwiej – mówi również.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce może w perspektywie pięciu lat dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Grupa Ambra sprzedała ponad pięć milionów litrów cydru od momentu wprowadzenia go na rynek, czyli w czerwcu 2013 roku, i jej udział w rynku wynosi ponad 50 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane