Prezes Ambry: Wino jest najbardziej aspiracyjną kategorią alkoholową

www.portalspozywczy.pl 24 kwietnia 2012 09:18

Prognozujemy dalszy wzrost sprzedaży handlu nowoczesnego tzn. sieciowego, zwłaszcza międzynarodowego. Sprzedaż wina będzie rosła również w sklepach specjalistycznych oraz w internecie - jednak scenariusz rozwoju będzie tutaj przebiegał analogicznie jak w handlu spożywczym: walkę o klienta wygra wiodąca, nowoczesna sieć o dużym zasięgu działania i powiązana z internetem - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes spółki Ambra.

Dlatego naszą sieć sklepów Centrum Wina rozwijamy według standardów handlu nowoczesnego. Podobnie dzieje się to w innych krajach europejskich - wyjaśnia prezes spółki.

 

- We wszystkich krajach północy, również w Polsce, wino jest najbardziej aspiracyjną kategorią alkoholową a jego spożycie silnie wpisane jest w główne trendy wzrostu i awansu społecznego: wyższe dochody, poziom wykształcenia, nowoczesne postawy konsumpcyjne. Konsumenci przechodzą od wódki i piwa do wina, a tutaj od win tańszych do droższych. Dlatego w ostatnich dziesięciu latach średnia cena sprzedaży wina w Polsce stale rosła. Również w ostatnim roku pomimo dynamicznego wzrostu udziału dyskonterów w rozwoju kategorii. Konsument nie poszukuje w winie taniego alkoholu, lecz chce się z winem niejako społecznie rozwijać. To daje naszemu rynkowi silny potencjał dalszego wzrostu wartości - mówi Robert Ogór.

 

Czytaj: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane