Prezes Carlsberga: Sprzedaż piwa w sklepach była o 2,5 proc. niższa niż przed rokiem

Autor: Rzeczpospolita 13 czerwca 2013 09:19

Wpływ miała na to mroźna zima. - Pogoda jest kluczowa dla sprzedaży piwa. Na to nałożyły się słabe dane makroekonomiczne, które przekładają się na pogorszenie nastrojów konsumentów - mówi w rozmowie z Rzeczpospolitą Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i Związku Browary Polskie

Zdaniem Tomasza Bławata, szera Carlsberg Polska i prezesa Związku Browary Polskie, potencjał rozwoju rynku piwa jest coraz mniejszy.Jego zdaniem spożycie piwa jest już bardzo wysokie, bo sięga 97-98 litrów na jednego mieszkańca.

Jak informuje Rzeczpospolit, szef Carlsberga,nie obserwuje gwałtownego wzrostu sprzedaży najtańszych piw. Jednak jego zdaniem konsumenci szukają częściej niż kiedyś okazji, aby kupić swoje ulubione marki taniej, np. w promocji. Kupują także więcej piwa w sieciach handlowych, gdzie ceny są niższe niż w tradycyjnych sklepach.

Zdaniem szefa Carlsberg Polska sprzedaż piwa może jeszcze się zwiększać o 1-2 proc. rocznie, jednak najpierw gospodarka Polski musi się rozwijać, a bezrobocie spadać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane