Prezes Jutrzenki: Polski rynek FMCG rozwija się najszybciej w Europie

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl 29 stycznia 2009 12:16

Prezes Jutrzenki: Polski rynek FMCG rozwija się najszybciej w Europie

- Nadchodzący rok z pewnością będzie obfitował w zmiany na rynku. Mimo kryzysu finansowego, polski rynek FMCG jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie - wzrost sięgnął 15,6 proc. Pod względem ilości, Polska rozwija się na poziomie 10,4 proc., a drugi kraj w Europie - Norwegia - 5,7 proc. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jan Kolański, prezes Jutrzenki Colian sp. z o.o.

- W 2009 i 2010 roku, na pewno będziemy obserwowali postępujący proces konsolidacji zarówno branży słodyczy jak i handlu. Będzie to szczególnie widoczne w momencie spadku PKB. Nie bez znaczenia będą również ograniczenia w dostępności kredytów dla firm oraz spłaty już zaciągniętych zobowiązań - powiedział prezes Kolański.

Obserwowane do tej pory fuzje i przejęcia na polskim rynku słodyczy odegrały ważną rolę. - Uważam, że rynek powoli zaczyna się kształtować. Przejęcia miały przede wszystkim wpływ na wyodrębnienie się silnej czołówki firm, działających na naszym rynku. Z drugiej strony, należy pamiętać że rynek handlu w Polsce jest bardzo mocno rozdrobniony pod względem sił sprzedażowych. Kanał nowoczesny zajmuje 40 proc., reszta to kanał tradycyjny, przy czym ilość sklepów jest bardzo duża. Dla porównania, w Holandii ponad 90 proc. stanowią super i hiper markety, pięć największych przedsiębiorstw handlowych na rynku nowoczesnym ma blisko 90 proc., a w Polsce ich odpowiednicy posiadają zaledwie 20 proc. Działalność na naszym rynku jest kosztowna ze względu na bardzo rozdrobnioną sieć sprzedaży i producentów - uważa Jan Kolański.

Dzięki przeprowadzonej w krótkim okresie konsolidacji, Jutrzenka Colian stała się ważnym graczem na polskim rynku, którego działania są wyraźnie widoczne. Posiadamy ponad 11 proc. udziałów ilościowych, wyprzedzając tym samym innych konkurentów. - Przejęcia bardzo pozytywnie wpłynęły na naszą organizację ze względu na osiągnięcie wysokiej pozycji rynkowej w segmencie słodyczy. Obecnie jesteśmy liderem ilościowym rynku słodyczy markowych w Polsce - mówi prezes Jutrzenki Colian.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane