Prezes KIG PR: Konsumenci wybierają tańsze napoje i częściej decydują się na zamienniki

www.portalspozywczy.pl 27 listopada 2012 11:20

- Ze względu na to, że spożycie napojów w Polsce jest znacznie niższe niż w Europie Zachodniej, w 2013 roku nie spodziewamy się kurczenia rynku, ale trudno też oczekiwać dużych wzrostów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Wojciech Rutkowski, prezes zarządu, Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy".


- Obecna sytuacja gospodarcza ma duży wpływ także i na branżę napojową. Niższa jest sprzedaż, wielu konsumentów wybiera tańsze napoje i częściej decyduje się na zamienniki (np. nektary, napoje owocowe czy wody butelkowane zamiast soków). Jednak 2012 rok nie był tak rozczarowujący dla branży, jak poprzedni, kiedy sprzedaż psuło zimne i deszczowe lato. W tym roku dzięki cieplejszej aurze oraz imprezom sportowym, w tym Euro 2012, producentom udało się uzyskać około 5-proc. wzrost sprzedaży, a w przypadku wód butelkowanych mógł on sięgnąć nawet 8 proc. Nie są to duże wzrosty i odchodzący rok branża ocenia jako "minimalnie na plusie" - komentuje Wojciech Rutkowski.

Jego zdaniem, kategorie, które mogą zaliczyć 2012 rok do udanych, to przede wszystkim cola, która zyskała dzięki promocji głównego producenta podczas Euro 2012; energetyki, które rosną mimo stagnacji oraz wody butelkowane.

Jak podkreśla, ogromnym zagrożeniem dla polskich producentów napojów są wysokie ceny surowców, w tym absurdalnie wysokie ceny cukru oraz opakowań, czyli głównie granulatu do produkcji opakowań PET. - Rozwój branży mogłyby też w przyszłości zahamować ewentualne podatki od tzw. niezdrowej żywności, które wprowadzają niektóre kraje europejskie - dodaje, prezes KIG PR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11048

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane