PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Prezes Lacpolu: W tym roku wzrost rynku napojów mlecznych może wynieść 2-2,5 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 7 maja 2009 12:12

- Mimo, że rynek napojów mlecznych i jogurtów jest trudny, bo bardzo nasycony, we wszystkich długookresowych badaniach, ta grupa produktów wykazuje wzrost. Szacuję, że mimo kryzysu, w tym roku ten wzrost może wynieść 2-2,5 proc. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Kazimierz Łoś, prezes Lacpolu.

- Napoje mleczne i jogurty są grupą produktów relatywnie bardziej dochodowych od innych artykułów mleczarskich. Główną grupą konsumentów, do których jest skierowana oferta mlecznych napojów to młodzież i osoby lepiej zarabiające - ocenia prezes Łoś.
Według badań budżetów rodzinnych GUS spożycie per capita w 2008 roku jogurtów wyniosło 5,3 kg i odnotowało wzrost 10 proc. Spożycie napojów mlecznych wyniosło natomiast 3,1 kg i wzrosło o 4 proc.

Z badań Memrb wynika, że od marca 2008 roku do lutego 2009 r. w Polsce sprzedano jogurtów za 1,7 mld zł. Pod względem wartościowym liderem jest Danone, który ma 41 proc. rynku, potem Zott z 27 proc. udziałem. Trzecią pozycje zajmuje Bakoma, która posiada 13 proc. rynku pod względem wartości sprzedaży. Pozostali producenci mają 20 proc. rynku jogurtów w Polsce.

- Jogurty i napoje mleczne są segmentem, który ma przyszłość i który warto rozwijać - dodaje Kazimierz Łoś.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane