Prezes Tesco: Nawet po kryzysie dyskonty zachowają w Polsce bardzo mocną pozycję

Autor: portalspozywczy.pl 13 maja 2009 13:34

W czasie kryzysu polski rynek czekają duże zmiany, przede wszystkim znaczące i nieodwracalne umocnienie dyskontów, które obecnie mają około 16-17 proc. udziału w rynku - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco.

Według prezesa udział sklepów dyskontowych takich jak Lidl czy Biedronka w rynku detalicznym rósł rok do roku o 2-3 proc. i nawet gdy kryzys się skończy ten format zachowa niezwykle silną pozycję.

- Pytanie brzmi ile jeszcze wzrośnie ich udział w rynku w roku 2009 i 2010? - zastanawia się Ryszard Tomaszewski. Jego zdaniem nawet gdy kryzys się skończy, dyskonty utrzymają bardzo mocną i stabilną pozycję rynkową. - Między innymi dlatego, że będą w stanie umiejętnie dostosowywać swoją ofertę rynkową do sytuacji gospodarczej i możliwości zakupowych klientów, którzy będą chcieli dostawać dobry jakościowo produkt w dobrej cenie - wyjaśnia prezes Tesco.

- Doskonałym przykładem jest sieć Biedronka, z którą walczę jako konkurentem rynkowym, ale jednocześnie z uznaniem obserwuję ich rozwój w ostatnich latach. Ze sklepów, które jeszcze 3-4 lata temu były z bardzo niskiej półki, zrobiono nowoczesne placówki handlowe - dodaje prezes Tomaszewski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane