REKLAMA
REKLAMA

Prezes Wawelu: Sieci handlowe zamawiają coraz więcej, hurtownie coraz mniej

Autor: Parkiet 10 kwietnia 2010 13:00

Prezes Wawelu: Sieci handlowe zamawiają coraz więcej, hurtownie coraz mniej

W 2009 r. głównym odbiorcą wyrobów spółki Wawel były sieci handlowe. W 2008 r. ich udział w sprzedaży giełdowej firmy wynosił 42 proc., a w ubiegłym roku wzrósł do 45 proc. Poza tym z 47 do 42 proc. spadły udziały hurtowni. Prezes Wawelu Dariusz Orłowski zaznacza, że nominalnie przychody rosły ze wszystkich segmentów - informuje Parkiet.

REKLAMA


Prezes spółki Wawel potwierdza, że sieci handlowe mają coraz silniejszą pozycję na rynku FMCG. W 2009 r. wzrost tego segmentu wobec handlu tradycyjnego wynikał głównie ze zwiększenia liczby supermarketów.

Jak czytamy w Parkiecie prezes Wawelu twierdzi, że należy się spodziewać, że udział sieci w przychodach spółki będzie wzrastał, co nie powinno odbić się negatywnie na jej rentowności. Dariusz Orłowski, prezes Wawelu, przyznaje, że sama marża na sprzedaży do hiper- i supermarketów jest nieco niższa niż w przypadku handlu tradycyjnego, ale jednocześnie niższe są koszty dotarcia do klienta, bo w sieciach Wawel może kontrolować drogę do ostatecznego odbiorcy za mniejsze pieniądze.

  • onarz 2010-04-12 21:04:43

    i to nie jest tylko roznica dotarcia:)) dystrybutor zamawia tak samo jak siec..

  • onarz 2010-04-12 20:48:35

    Gdyby hurtownie otrzymywaly takie same ceny jak sieci to tez by kupowaly!

    Protestuje przeciwko nierownemu traktowaniu podmiotow:)

    jakie ceny dostaje dystrybutor a jakie np Tesco?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA