Producenci dyktują warunki sprzedaży dużym sieciom handlowym

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 22 marca 2010 09:17

Coraz więcej polskich firm dyktuje dużym sieciom handlowym warunki sprzedaży, informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Im silniejszą pozycję ma producent na rynku, tym więcej może wynegocjować od supermarketu To odwrotna sytuacja do tej, jaką jeszcze do niedawna mogliśmy zaobserwować.

Według dziennika, prawdziwi potentaci mogą sobie pozwolić na przedstawienie takiej oferty, że sklepy ulegają ich dyktatowi. Bo nie przyciągną klientów, jeśli nie zaoferują produktów najbardziej znanych i popularnych. Dotkliwie przekonał się o tym niedawno Carrefour. Na jego próbę zaostrzenia warunków współpracy Spółdzielnia Mleczarska Piątnica zareagowała wycofaniem swoich produktów z hipermarketów francuskiej firmy. Po trzech tygodniach Carrefour się złamał - nie chcąc tracić klientów musiał przyjąć warunki stawiane przez producenta.
Liczącymi się producentami są Piątnica, Kompania Piwowarska, Kruszwica (olej), Żywiec.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane