Producenci FMCG ograniczają wydatki na reklamę

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 11 lipca 2012 08:45

Żywność, kosmetyki do pielęgnacji ciała, detergenty do czyszczenia domu - producenci tych produktów mocno ograniczyli reklamową walkę o uwagę i portfele klientów. W I półroczu 2012 r. niewiele z nich promowało się w telewizyjnych reklamach - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Żywność to wciąż branża numer jeden pod względem wydatków na reklamę w TV. W I półroczu jej producenci, licząc według cennikowych stawek, przeznaczyli na tę formę promocji ok. 2 mld zł, co po odliczeniu rabatów przekłada sie na 1 mld zł wydanej gotówki. Ale w porównaniu z 2009 r. był to budżet mniejszy o 9 proc. - wynika z danych agencji Audience Measurement.

Większość reklamowanych produktów należy do wielkich koncernów (Nestle, Unilever), a globalnie ich nakłady reklamowe były aż o 21 proc. mniejsze niż przed rokiem. To efekt globalnej polityki oszczędnościowej - zauważa "DGP".


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4171

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane