REKLAMA
REKLAMA

Producenci napojów i lodów notują spadki sprzedaży

Autor: Gazeta Prawna 2 lipca 2009 12:50

Początek sezonu letniego nie był najlepszy dla producentów lodów, piwa i napojów niegazowanych, w tym zwłaszcza wody. Branża piwowarska obawia się wręcz, że przewidywany w tym roku spadek na poziomie 3-4 proc. może się pogłębić jeszcze o kilka punktów proc. - podaje "Gazeta Prawna".

REKLAMA

-  Jeśli w lipcu i sierpniu pogoda również nie dopisze, branża może odczuć większy spadek sprzedaży, niż pierwotnie zakładano - mówi Paweł Kwiatkowski z Kompanii Piwowarskiej. Dodaje, że wpływ na gorsze wyniki ma także podwyżka cen piwa o 6 proc., spowodowana m.in. zwiększeniem podatku akcyzowego o 13,6 proc.

Powody do narzekań ma też branża lodziarska. Szczególnie producenci, którzy specjalizują się w sprzedaży lodów na patyku. Mówi się nawet o ponad 10-proc. spadkach sprzedaży. Co oznacza, że prognozowany kilkuprocentowy wzrost rynku może być trudny do osiągnięcia. Jak zauważa Zbigniew Grycan, „Grycan - lody od pokoleń", słaby był nie tylko czerwiec, ale i kwiecień, i maj. - Straty zanotowane w tych miesiącach są już nie do odrobienia - uważa i przyznaje, że zrealizowanie przez firmę 10-proc. wzrostu sprzedaży stoi pod znakiem zapytania.
Pogoda daje się we znaki także branży napojów bezalkoholowych, na które w zeszłym roku Polacy wydali 10,8 mld zł. Największe oprócz wody mineralnej spadki notują gazowane napoje owocowe. Sprzedaż tych ostatnich spadła o około 10 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA