Produkty rybne sprzedawane w coraz mniejszej gramaturze - powodem wysoka cena

www.portalspozywczy.pl 9 marca 2015 11:24

Na rynku dostrzegamy tendencję do oferowania produktów o zmniejszonej gramaturze. W przypadku niektórych sieci handlowych opakowania są mniejsze nawet o 20 dag - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Zdaniem Kazimierz Kustra głównym powodem zmniejszania gramatury produktów rybnych jest ich wysoka cena. Potwierdzają to rozmowy prowadzone przez firmę z jej kontrahentami. Jak przyznaje prezes Seko ryby w Polsce ogólnie nie są tanie.

- Jest duża grupa konsumentów, których stać na kupowanie drogich ryb najwyższej jakości. Do nich także kierujemy naszą ofertę. Większość klientów stanowią jednak osoby mniej zasobne, które mają przeciętne zarobki. Branża musi zatem dostosować się do oczekiwań rynku - tłumaczy Kustra.

Kazimierz Kustra przewiduje, że rok 2015 nie przyniesie istotnych zmian w omawianym zakresie. Należy się spodziewać dalszego zmniejszania gramatury produktów w opakowaniach plastikowych. Jednocześnie odmienna sytuacja będzie miała miejsce w przypadku opakowań szklanych.
- Mają inne przeznaczenie. Przykładowo płat śledziowy ze względu na swoją wielkość musi być pakowany do dużych słoików - zauważa prezes Seko.

Eksport coraz ważniejszy

Seko nie dysponuje jeszcze ostatecznymi danymi za rok 2014, jednak można już powiedzieć, że struktura sprzedaży może ulec pewnym przeobrażeniom. Sieci handlowe oraz sprzedaż hurtowa stanowią w przypadku firmy taki sam odsetek, tj. od 35 do 37 proc. całości sprzedaży. Istotną gałąź tworzy eksport - aż 14 - 15 proc. sprzedaży kierowana jest na rynki zagraniczne. Około 3 proc. stanowi dystrybucja bezpośrednia prowadzona lokalnie w Trójmieście w odległości do 50 km.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane