Promocja soków wpływa na wyższą sprzedaż

Autor: portalspozwczy.pl 7 kwietnia 2010 10:52

W 2009 r. rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych (SNNN) zanotował niewielki spadek. Na tym tle pozytywnie wyróżniały się soki. - Wolumen ich sprzedaży wzrósł bowiem o 20 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków.

Wartość rynku rosła trochę wolniej, zwiększyła się bowiem o 15 proc. - Tak duże wzrosty, mimo kryzysu, możemy tłumaczyć przede wszystkim rosnącą świadomością konsumentów - przyznaje prezes Pawlak. - Widać, że kampanie promocyjne, m.in. organizowana przez KUPS "5 porcji owoców, warzyw lub soku" przynoszą efekty - dodaje.

Można przypuszczać, że to właśnie dzięki coraz lepszej edukacji społeczeństwa w zakresie zdrowego odżywiania, nie zmieniła się wartość segmentu napojów niegazowanych. Mimo że w 2009 r. wolumen sprzedanych napojów zmalał o ponad 3 proc.

- Producenci czują nacisk ze strony konsumentów na coraz wyższą jakość produktów. Zwiększają więc udział soków w napojach, ograniczają ilość innych dodatków. To wszystko kosztuje. Być może to powoduje wzrost cen w całej kategorii - zauważa prezes KUPS.

Największe spadki w całej branży SNNN zanotowały nektary. Zarówno wolumen jak i wartość tego rynku skurczył się o 9 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane