REKLAMA
REKLAMA

Proszki do prania i płyny do naczyń tracą udziały w rynku

Autor: Wp.pl/Puls Biznesu 14 lipca 2015 12:02

W ciągu ostatnich kilku lat segment tabletek do zmywarek notował nawet 30-procentowy wzrost rok do roku - donosi Wp.pl za "Pulsem Biznesu". Za ten wzrost na razie płaci m.in. segment płynów do naczyń.

REKLAMA

Kategoria przez dwa lata notowała spadki. Według Markusa Rauniga - dyrektora zarządzającego działu środków piorących i czystości Henkel Polska, jeszcze w tym roku może być na minusie. W kolejnych latach wartość tego segmentu powinna się ustabilizować.

Do dużych spadków i wzrostów dochodzi też na rynku środków piorących, który jest wart w Polsce około 1 mld zł. Tracą proszki - w ciągu kilku lat ich sprzedaż spada rocznie (wartościowo) o 8-10 proc.

Kapsułki do prania, choć zostały wprowadzone na rynek w 2012 r., w ciągu roku zdobyły 9-procentowy udział w rynku, zaskakując branżę i ekspertów. Biorąc pod uwagę niską bazę, z roku na rok ich sprzedaż się podwaja. Obecnie mogą pochwalić się około 20-procentowym udziałem.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA