Przed świętami sprzedają się najdroższe alkohole

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 11 grudnia 2009 11:10

Wartość sprzedaży wódki w sklepach sięgnęła 12 mld zł. Z badań firmy Nielsen przeprowadzonych w sklepach detalicznych wynika, że sprzedaż alkoholi mocnych oraz wina w tym roku rośnie. Do końca września Polacy kupili o 8,9 proc. więcej litrów wódki i 4,6 proc. więcej litrów wina niż rok wcześniej. Wydali na nie w sumie 11,5 mld zł, natomiast na wino 1,6 mld zł. To wzrost odpowiednio o 13,3 proc. i 10 proc. - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Według GUS w I półroczu wytwórcy sprzedali o 6 mln litrów alkoholu mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku, kiedy Polacy kupili go 60 mln litrów.
Przed świętami i sylwestrem klienci kupują przede wszystkim droższe produkty z wyżej półki. Sprzedaż trunków jest zaś wyższa o 15-20 proc. niż w innych miesiącach.

Na pogorszenie sytuacji w branży wpływ miała też podwyżka akcyzy, po której cena butelki wódki wzrosła średnio o 1-2 zł. To spowodowało, że wzrosły zakupy w szarej strefie.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11972

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane