Przedstawicielka Podravki: Rynek przypraw wciąż rośnie

Autor: portalspozywczy.pl 11 maja 2009 11:36

Na rynku przypraw w Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się kategoria przypraw specjalistycznych, która wzrosła wartościowo aż o 15,8 proc. (wg MEMRB MAT IX/X 2008 r.) i zgodnie z prognozami, nadal będzie zyskiwać na znaczeniu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Wierzchowska, brand manager marki Warzywko, Podravka Polska.

- Na rynku obserwujemy dominację kategorii przypraw sypkich nad przyprawami w płynie (94 proc. do 6 proc. wartościowo wg, MAT IX/X 2008 r.) - wskazuje przedstawicielka Podravki. - W segmencie przypraw sypkich, największy udział mają przyprawy jednorodne, takie jak pieprz czy papryka - 38,6 proc., następnie przyprawy specjalistyczne, tj. gotowe mieszanki do potraw - 30,7 proc., potem przyprawy uniwersalne - 24,9 proc. oraz pozostałe dodatki do potraw - 5,5 proc. - informuje.

Zdaniem Anny Wierzchowskiej przy wyborze produktów spożywczych polscy konsumenci w coraz większym stopniu kierują się ich smakiem, zaufaniem do marki, jakością, a także naturalnością składników. - Trend zdrowotny jest zresztą widoczny w wielu segmentach rynku spożywczego. Polacy zaczynają coraz bardziej dbać o dietę i dobór tego co jedzą. Poszukują takich produktów, które nie zawierają konserwantów czy sztucznych dodatków lub aromatów - zaznacza Brand Manager marki Warzywko.

Kolejnym trendem jest moda na przyprawy egzotyczne. - Wynika ona z popularności kuchni różnych zakątków świata. Dotyczy to szczególnie ludzi młodych, otwartych na inne kultury i lubiących eksperymentować w kuchni. Oni poszukują takich przypraw jak kolendra, imbir, kardamon, kmin rzymski, garam masala czy też pieprz kolorowy - dodaje Anna Wierzchowska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane