PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Raport: Niski wzrost na rynku AGD/RTV

www.portalspozywczy.pl 29 maja 2015 11:33

W minionym roku mieliśmy do czynienia z korektą na rynku RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Była ona związana z efektem wysokiej bazy z poprzednich lat, m.in. w związku z większym popytem na telewizory, jaki był spowodowany wyłączeniem sygnału analogowego. Prognozy na 2015 r. przewidują niski wzrost wartości tego rynku - wynika z raportu PMR "Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015–2020".

Rynek RTV, AGD i sprzętu elektronicznego charakteryzuje się bardzo dużym stopniem konsolidacji na tle innych dużych segmentów rynku detalicznego. Pięciu największych graczy generuje sprzedaż na poziomie prawie 70 proc. wartości całego rynku.

Postępująca konsolidacja spowodowała także problemy średnich graczy, czego skutkiem jest upadłość sieci Avans, Mix Electronics, czy znaczne zmiany w sieci Partner RTV AGD.

Produkty RTV, AGD i sprzętu elektronicznego są bardzo podatne na różne mody czy sytuacje nadzwyczajne (np. największe wydarzenia sportowe, zmiana sygnału telewizyjnego) i to one w dużej mierze wpływają na dynamikę tego rynku. Po ostatnich dobrych latach (szczególnie 2012 i 2013) dla sprzedaży telewizorów, obecnie nastąpiła korekta tego segmentu produktów. Z drugiej strony zwiększona liczba remontów czy zakupów nowych mieszkań wpływa na wzrost tego rynku. Dodatkowo wciąż dużą popularnością cieszą się smartfony, jednak i tu widać powolne nasycanie się rynku. Według szacunków PMR, rynek detaliczny RTV, AGD i sprzętu elektronicznego był wart 22,8 mld zł w zeszłym roku.

Sprzyjający wpływ na ten rynek mają także przyzwyczajenia konsumenckie. Polacy lubią nowinki technologiczne, a jedną z podstawowych form wypoczynku jest oglądanie telewizji. Statystyki wskazują, że przeciętny konsument, jako potencjalny zakup częściej wymienia produkty AGD, RTV i sprzęt elektroniczny niż na przykład meble.

Brak widocznych znaczących trendów co do mody na nowe lub tradycyjne produkty, wpływa na prognozę wartości tego rynku na najbliższe lata. PMR prognozuje, że omawiany rynek będzie się cechował stabilnym, ale niskim wzrostem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane