Rośnie eksport polskiej żywności przez sieci handlowe

Autor: Rzeczpospolita 28 kwietnia 2012 10:23

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, wartość eksportu żywności za pośrednictwem sieci handlowych w tym roku przekroczy pięć miliardów euro.

Cytowany przez "Rz" Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że od kilku lat eksport rośnie w bardzo szybkim tempie i trend powinien się utrzymać także w przyszłości. Jego zdaniem, dla producentów to szansa na rozwój, ponieważ dzięki pośrednictwu sieci mogą znacznie łatwiej wejść na nowe rynki, znacznie ograniczając koszty np. na marketing, logistykę.

Jak podaje "Rz", liderem eksportu do Wielkiej Brytanii jest sieć Tesco. Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska twierdzi, że w brytyjskich sklepach dostępnych jest ok. 1,7 tys. produktów pochodzących z Polski, w tym 350 produktów spożywczych znanych polskich marek, jak Tymbark, Wawel czy Jutrzenka. Na liście najlepiej sprzedających się wyrobów są soki, pasztety, czekolady i ogórki konserwowe
Eksportem żywności zajmuje się również Lidl, Jeronimo Martins czy grupa Metro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane