REKLAMA
REKLAMA

Rośnie eksport polskiej żywności przez sieci handlowe

Autor: Rzeczpospolita 28 kwietnia 2012 10:23

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, wartość eksportu żywności za pośrednictwem sieci handlowych w tym roku przekroczy pięć miliardów euro.

REKLAMA

Cytowany przez "Rz" Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że od kilku lat eksport rośnie w bardzo szybkim tempie i trend powinien się utrzymać także w przyszłości. Jego zdaniem, dla producentów to szansa na rozwój, ponieważ dzięki pośrednictwu sieci mogą znacznie łatwiej wejść na nowe rynki, znacznie ograniczając koszty np. na marketing, logistykę.

Jak podaje "Rz", liderem eksportu do Wielkiej Brytanii jest sieć Tesco. Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska twierdzi, że w brytyjskich sklepach dostępnych jest ok. 1,7 tys. produktów pochodzących z Polski, w tym 350 produktów spożywczych znanych polskich marek, jak Tymbark, Wawel czy Jutrzenka. Na liście najlepiej sprzedających się wyrobów są soki, pasztety, czekolady i ogórki konserwowe
Eksportem żywności zajmuje się również Lidl, Jeronimo Martins czy grupa Metro.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA