Rośnie konsumpcja taniego piwa z dyskontów

www.portalspozywczy.pl 19 września 2012 15:14

Rośnie konsumpcja taniego piwa z dyskontów

W latach 2007-2009 nastąpił znaczny wzrost średniej ceny piwa w Polsce. Jednak od 2009 roku jego średnia cena zaczęła spadać. - To zasługa znacznego wzrostu konsumpcji najtańszych piw z dyskontów - uważa Robert Priday, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i Kompanii Piwowarskiej.


Podczas kryzysu w 2008 roku znacznie zdrożały surowce i materiały potrzebne do produkcji piwa. - Wzrosła wówczas cena słodu, zbóż i transportu. W 2009 roku wzrosła akcyza. To wszystko musiało spowodować wzrost cen piwa. Gdyby nie podwyżka podatku akcyzowego, cena piwa rosłaby podobnie jak inflacja - mówi Robert Priday. Podkreśla, że podniesienie akcyzy, spowodowało spadek sprzedaży, przez co wpływy z tego podatku były mniejsze, niż przed jego zwiększeniem. - Dalsze zwiększanie akcyzy zwyczajnie nie służy nikomu, ani branży, ani budżetowi państwa - uważa Priday.

Z danych wynika, że w latach 2009 - 2011 średnia cena litra piwa w naszym kraju spadła z 5,27 zł do 5,17 zł. - Ten spadek nie wynika z obniżki cen, ale ze znacznego wzrostu sprzedaży i konsumpcji piw tanich z dyskontów. Marki tzw. ekonomiczne notują znaczne wzrostu wolumenów sprzedaży. Ten trend utrzymuje się od kilku lat, bo konsumenci oszczędzają na zakupach - podkreśla prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie" i Kompanii Piwowarskiej.

- Wyniki branży na koniec pierwszego półrocza można uznać za satysfakcjonujące, pomimo malejącej zyskowności. W pierwszej połowie roku sprzedano ponad 19 mln hektolitrów piwa, co sprawia, że Polska znajduje się w dużo lepszej sytuacji niż inne kraje europejskie - powiedział Robert Priday.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane