Rośnie konsumpcja wina

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 23 lipca 2014 09:34

Od dłuższego czasu rośnie sprzedaż wina w Polsce. Podczas ostatniej dekady konsumpcja tego trunku w naszym kraju uległa podwojeniu. Pomimo tego, wciąż Polacy piją mniej, niż jedną dziesiątą tego, co Włosi. Z wynikiem 3,5 l wina rocznie na mieszkańca pod względem spożycia wina jesteśmy na samym końcu krajów Europejskich - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Prognozy wskazują, że w 2014 r. polski rynek wina będzie wart ponad 2 mld zł. Mimo trwałej, wzrostowej tendencji w sprzedaży, w naszym kraju wino cały czas cieszy się zdecydowanie mniejszą popularnością, niż wódka, czy piwo, które odpowiada za ponad 50 proc. rynku. Mimo to zdaniem ekspertów, przed spółkami sprowadzającymi i produkującymi wina rysują się świetne perspektywy. Badania pokazują bowiem, że popularność piwa i wódki w Polsce powoli maleje. Tymczasem wino jest jedynym rosnącym segmentem.

Polska wskazywana jest jako jeden z czterech rynków, na których w przyszłości konsumpcja wina wzrośnie bardzo pokaźnie. Jak mówi "DGP" Piotr Kaźmierczak, członek zarządu Grupy Ambra, do której należy 20 proc. polskiego rynku wina, branża ta ma mocne perspektywy. Co prawda początek tego roku był słabszy, bo odnotowany został tylko ok. 3-proc. wzrost, ale zdaniem szefa Ambry w całym roku wzrost może wynieść ok. 5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane