Rośnie rynek lodów familijnych

Autor: portalspozywczy.pl 19 czerwca 2009 15:28

Liczba gospodarstw domowych, które dokonały zakupów lodów w dużych opakowaniach przynajmniej raz w 2008 roku spadła w stosunku do roku poprzedniego o 1 proc. Spadek ten nie dotyczy jednak głównych producentów na rynku, oraz produktów pod marką własną sieci, które w dalszym ciągu zdobywają coraz więcej nabywców wśród gospodarstw domowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Małgorzata Stachurska, Consumer Tracking w GfK Polonia.

- Zaobserwowaliśmy również prawie 6 procentowy wzrost wolumenu. Jednocześnie rośnie średnia ilość litrów kupowanych przez gospodarstwa domowe, - w 2008 roku wynosiła około 6 litrów na kupujące gospodarstwo - oraz częstotliwość zakupu średnio do 4, 5 aktów zakupu rocznie - informuje ekspert GfK Polonia.

W Polsce nadal królują lody na bazie mleka, ale rośnie również popularność sorbetów.

- Pomimo że w porównaniu do roku poprzedniego wolumen sorbetów urósł o 53 proc., a lody na bazie mleka zyskały tylko 3 proc. wolumenu, to właśnie tych lodów kupujemy w Polsce najwięcej. Takie lody kupujemy dwa razy częściej niż sorbety. Najwięcej i najczęściej lodów na wynos kupujemy w dyskontach - wyjaśnia Małgorzata Stachurska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane