REKLAMA
REKLAMA

Rośnie sprzedaż kaw ziarnistych i kapsułek kawowych

Autor: Euromonitor Int. 24 marca 2015 15:29

W ciągu ostatnich pięciu lat spada zarówno wolumen, jak i wartość segmentu kawy mielonej oraz rozpuszczalnej (instant). Systematycznie rosną natomiast kategorie kaw ziarnistych i kapsułek kawowych, choć z o wiele niższych pozycji bazowych - wynika z danych Euromonitor Int.

REKLAMA
Z danych Euromonitor Int. wynika, że największą wartość ma obecnie rynek kawy rozpuszczalnej (2,74 mld zł vs. 2,47 mld zł wartość kategorii kawy mielonej w 2014 r.), ale jeszcze pięć lat temu sytuacja wygląda zgoła inaczej. To właśnie segment kawy mielonej w 2010 r. był dominujący - miał wartość 2,69 mld zł, podczas gdy kategoria kawy instant warta była 2,61 mld zł.

Ciekawie wygląda dynamika wartości sprzedaży kawy mielonej i instant. Ten pierwszy spadł z 2,69 mld zł w 2010 r. o 3,6 proc. w 2011 r. 2012 r. przyniósł 3,4-proc. spadek, 2013 r. - spadek o 0,9 proc., 2014 r. - o 0,6 proc. Prognozowany spadek sprzedaży kawy mielonej w 2015 r. to 2,8 proc.

Kategoria kawy instant wydaje się być bardziej stabilna. W 2011 roku urosła o 1,2 proc. do 2,64 mld zł, a w 2012 r. spadła zaledwie o 0,1 proc. Kolejne dwa lata przyniosły niewielkie wzrosty - o 1,9 proc. w 2013 r. oraz o 2 proc. w 2014 r. Na obecny rok Euromonitor prognozuje 1-proc. spadek wartości sprzedaży.

Inaczej wygląda sytuacja na rynku kawy ziarnistych i kapsułek kawowych. Tu wzrosty wartości sprzedaży są nawet dwucyfrowe. I tak w 2010 r. segment kawy ziarnistej wart był 60,7 mln zł. W 2011 urósł o 20,3 proc., w 2012 r. - o 35,2 proc., a w kolejnych dwóch latach o 19,8 i 13,5 proc. W 2015 r. wzrośnie o 13,1 proc. i osiągnie wartość 151,8 mln zł. Z danych tych wynika, że w ciągu pięciu lat sektor ten zwiększył się łącznie o ponad połowę.

Podobnie jest w kategorii kapsułek kawowych, która warta była 20,7 ml zł w 2010 r. i rosła co roku (do 2014 r.) o: 46 proc.; 43,1 proc.; 43,8 proc. oraz o 19,3 proc. w 2014 r. Prognoza wzrostu na 2015 r. to 14,8 proc. W tym roku kategoria ta osiągnie 85,3 mln zł, czyli zwiększy się łącznie czterokrotnie w porównaniu do 2010 r.

Nie inaczej wygląda sytuacja jeśli chodzi o wolumen sprzedaży tych czterech kategorii na rynku kawy w ciągu ostatnich pięciu lat. Sektor kawy rozpuszczalnej zwiększył się 27,44 mld ton do 27,83 mld ton prognozowanych w 2015 r., choć akurat w porównaniu do 2014 r. będzie to spadek o 0,6 proc. Wielkość kategorii kawy mielonej spadła z 81,41 mld ton w 2010 r. do 78,59 mld ton w 2015 r.

Sprzedaż wolumenowa kawy ziarnistych i kapsułek rośnie dwucyfrowo od 2010 r. Tych pierwszych - z 888,4 mln ton w 2010 r. do 2,27 mld ton w 2015 roku, a kapsułek - z 97,2 mln ton pięć lat temu do 513,6 mln ton w obecnym roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA