Rośnie sprzedaż polskich kosmetyków

Autor: Gazeta Prawna 6 sierpnia 2009 11:32

Rośnie sprzedaż polskich kosmetyków

W I półroczu sprzedaż kosmetyków z krajowych fabryk wzrosła o 20-30 proc. Firmy zagraniczne rosły wolniej. Rynek kosmetyków w Polsce wart 20 mld zł w tym roku wzrośnie o kolejne 5 proc. - czytamy w Gazecie Prawnej.

Jak wynika z danych agencji badawczej MEMRB, w I półroczu w porównaniu z tym okresem w 2008 roku w kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała polska marka AA odnotowała 34-proc. wzrost pod względem wartości sprzedaży, Dax Cosmetics - 24-proc., a Ziaja - 22-proc. Dla porównania, w tym samym okresie grupa L'Oreal, w skład której wchodzą takie marki jak Garnier czy Vichy, osiągnęła 20-proc.. wzrost - to najlepszy wynik wśród zachodnich firm.

Marka AA wybiła się też na drugie miejsce w ilości sprzedanych kremów pod oczy (12 proc. rynku) - sprzedaż tych wyrobów wzrosła o 58 proc. Liderem jest marka Ziaja, której udziały sięgają 16 proc. Oceanic zamierza osiągnąć 180 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 30 mln zł więcej niż w 2008 roku, oraz 15 mln zysku.

Jak wynika z badań SMG/KRC, w grupie 15 najczęściej kupowanych marek szminek i błyszczyków aż sześć to produkty polskie. - W I półroczu nasza sprzedaż była o 3-4 proc. lepsza niż przed rokiem. W całym roku spodziewamy się wzrostu na poziomie około 10 proc. - mówi Krzysztof Pałyska, prezes firmy Bell.

Popularność polskich kosmetyków wynika z faktu, że marki zagraniczne są nawet dwa razy droższe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane