Rośnie sprzedaż tanich piw w dyskontach i supermarketach

Autor: gazeta.pl 24 marca 2012 12:24

Rośnie sprzedaż tanich piw w dyskontach i supermarketach

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, sprzedaje się coraz więcej taniego piwa w supermarketach i dyskontach, takich jak Biedronka czy Lidl.

Przedstawiciele branży piwowarskiej podkreślają, że to dzięki sprzedaży taniego piwa z dyskontów nie spada ilość piwa wypijanego w Polsce. Według danych największych producentów piwa w Polsce, tzw. wielkiej trójki (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska), piwa własne sieci handlowych (tzw. private labels) to dziś 7-7,5 proc. rynku piwa w Polsce. To więcej, niż mają wszystkie lokalne browary spoza „wielkiej trójki" (ok. 5 proc. rynku). Ta wartość rośnie o blisko 1 punkt procentowy rocznie.

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, przedstawiciele browarów produkujących dla sieci handlowych przyznają, że ceny piwa w dyskontach są "radykalnie niskie", symboliczna jest w związku z tym marża producenta. Zarobek zapewnia jednak skala obrotów - już co szóste piwo w Polsce (dokładnie 17,5 proc.) sprzedawane jest w sklepach typu Biedronka.

Według danych firmy analitycznej Nielsen Polska, w 2010 r. było to 14,5 proc., rok wcześniej 11,6 proc. Oczywiście dyskonty sprzedają też piwa markowe, ale to nie one ciągną rynek do góry. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane