Rośnie sprzedaż tequili

www.portalspozywczy.pl 8 stycznia 2015 12:00

Polacy w 2013 roku kupili 150 tys. l tequili o wartości detalicznej 21 mln zł. I choć sprzedaż tej kategorii od lat rośnie, wciąż pozostaje ona niszą wśród napojów spirytusowych. Wynika to z faktu, że o ile co piąty dorosły Polak okazjonalnie sięga po tequilę, to choćby umiarkowanie regularnych konsumentów jest bardzo niewiele, tylko 2 proc. - podają analitycy KPMG w raporcie "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

Tequila jest w Polsce kategorią mało znaną, po którą sięga się stosunkowo rzadko. Prawie 80 proc. dorosłych Polaków nie piło jej nigdy lub przynajmniej od dłuższego czasu. To trunek typowo imprezowy - konsumenci tequili najczęściej piją ja podczas spotkań towarzyskich.

"Konsumenci, którzy sięgają po tequilę przynajmniej kilka razy w roku to bardzo mała grupa stanowiąca około 2 proc. dorosłych Polaków. Są nimi zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Inaczej niż mogłoby się wydawać, niekoniecznie jest to trunek ludzi młodych, bo najczęściej jej regularnymi konsumentami są osoby dojrzałe, w wieku 40-54 lat" - czytamy w raporcie KPMG.

"Od 2004 roku sprzedaż detaliczna tequili w Polsce wzrosła ponaddwukrotnie. W 2013 roku osiągnęła poziom 150 tys., zaś wartość detaliczna kategorii zbliżyła się do 21 mln zł. Pomimo dynamicznego wzrostu, rynek tequili pozostaje bardzo niszową kategorią na tle rynku napojów spirytusowych ogółem" - czytamy dalej.

Stopniowa zmiana stylu życia i wzorców konsumpcji, w tym rosnące zainteresowanie mniej znanymi kategoriami napojów spirytusowych oraz coraz większa popularność wychodzenia „na miasto", będą sprzyjały stopniowemu wzrostowi sprzedaży tequili w Polsce. Wniosek ten potwierdzają zarządzający z rynku napojów spirytusowych, którzy w dużej części spodziewają się systematycznego wzrostu kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane