Rośnie sprzedaż tradycyjnej żywności

Autor: Puls Biznesu 8 sierpnia 2012 09:18

Moda na regionalne produkty napędza biznes nie tylko browarom. Szybko rośnie sprzedaż tradycyjnej żywności - pisze "Puls Biznesu".

- Udział żywności tradycyjnej w krajowym rynku spożywczym (wartym, według PMR, około 250 mld zł - red.) można szacować na 1-3 proc. W Austrii to nawet 10 proc., a na Sycylii - 60 proc. Wzrost popularności takich produktów w Polsce wynika z rosnącej zamożności i świadomości społeczeństwa. Produkty przygotowywane według tradycyjnej receptury są droższe, ale wygrywają jakością i smakiem - mówi na łamach "PB" Janusz Dąbrowski, dyrektor Praskiej Giełdy Spożywczej (PGS).

Mniej zadowoleni są producenci, bo konkurencja w regionalnej niszy jest duża. Jak twierdzi Władysław Wolarek z firmy Wyrób Wędlin Tradycyjnych Wolarek zwiększony popyt dostrzegły duże zakłady, które wprowadzają do oferty produkty reklamowane jako tradycyjne, choć sposób ich przygotowania ma niewiele wspólnego z tradycyjną recepturą - pisze "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane