REKLAMA
REKLAMA

Rośnie świąteczna gorączka zakupowa, ale Czarny Piątek nie przyjął się w Polsce

Autor: pr/dlahandlu.pl 4 grudnia 2013 10:05

Jak wynika z odczytu Świątecznego Barometru Poczty Polskiej rośnie temperatura przedświątecznej gorączki zakupowej. Wysyłamy już prawie 30 proc. więcej paczek niż zwykle. Ale gorączka nie dotyczy Czarnego Piątku, który w Polsce się nie przyjął.

REKLAMA
Odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej dla ostatniego tygodnia listopada wyniósł 129,34 proc. Oznacza to, że w okresie od 25 listopada do 1 grudnia Polacy wysłali o 29,34 proc. więcej paczek niż średnio w okresie od początku lutego do końca października. Przesyłek jest więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku - wtedy wzrost wyniósł 16,03 proc.

Rosnącą sprzedażową gorączkę widać już wyraźnie na stronach sklepów internetowych. Tak jak w witrynach sklepów pojawiają się dekoracje świąteczne, tak w przypadku e-sklepów pojawiają się bożonarodzeniowe motywy. Sklepy mocno stawiają już na zakupy świątecznych prezentów.
Jednak nie wszystkie amerykańskie tradycje przyjmują się na polskim gruncie. W badanym okresie przypadał Czarny Piątek, który jest uznawany za początek gorączki świątecznej w USA. - W piątek i kolejnych dniach nie odnotowaliśmy w Polsce zwiększonej liczby wysyłanych paczek. To oznacza, że Polacy nie poszli w ślady Amerykanów i nie wydali w sieci więcej pieniędzy niż zwykle - mówi Marek Cynowski, pełnomocnik Poczty Polskiej ds. eCommerce. Ekspert dodaje, że polski odpowiednik Czarnego Piątku, to przypadający na 2 grudnia Dzień Darmowej Dostawy.

Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej są publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie http://barometrswiateczny.pl/

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA