Rośnie zainteresowanie słodkim pieczywem w małych opakowaniach

www.portalspozywczy.pl 21 listopada 2014 14:18

Polacy coraz częściej przestawiają się na spożywanie przekąsek, zamiast pełnowartościowych dań w ciągu dnia. Rośnie zainteresowanie tzw. produktami on-the-go, również w kategorii słodkiego pieczywa - wynika z analizy firmy Mintel.

Producenci słodkiego pieczywa w Polsce coraz chętniej poszukują nowych rozwiązań, takich jak na przykład małe, poręczne opakowania, aby zaspokoić potrzeby konsumentów, którzy chcą sięgać po przekąski o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. Mintel spodziewa się, że ważnym obszarem rozwoju kategorii przekąsek będą produkty dedykowane dzieciom. Poza tym rozwijać będą się marki wpisujące się w trend dbania o zdrowie i dobre samopoczucie.

W 2012 r. udział opakowań poniżej 150 g w nowościach produktowych w kategorii ciast, ciastek i innych wyrobów słodkich, wynosił 58 proc. Rok później było to już 62 proc.

Format przekąskowy w kategorii słodkiego pieczywa coraz częściej dedykowany jest nie tylko dorosłym, ale także dzieciom. Producenci starają się angażować młodszego konsumenta poprzez odpowiednie pozycjonowanie swoich marek i wprowadzanie małych opakowań idealnych do tzw. lunch box'ów. Jak wynika z badania firmy Mintel, obejmującego okres od stycznia 2012 r. do sierpnia 2014 r., w przypadku słodkiego pieczywa w Polsce, oświadczenie o przeznaczeniu produktu dla dzieci było jednym z częściej stosowanych na opakowaniu. Pojawiło się ono w przypadku 5 proc. nowości produktowych w badanym okresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane